Про проект

Зелені шляхи – Greenways – це багатофункціональні маршрути для пересування безмоторними транспортники засобами чи пішохідним способом, що проходять вздовж природних коридорів, історичних торгових шляхів, річок і закинутих залізничних колій. Ці маршрути координуються місцевими товариствами з метою впровадження концепції сталого туризму і пропаганди здорового способу життя. Зелені маршрути є основою для реалізації місцевих ініціатив соціального характеру і проектів, пов’язаних з охороною природи ф ландшафтів, збереженням культурної спадщини, екологічним туризмом і транспортом, що не забруднює навколишнє середовище. Зелені шляхи відповідають потребам місцевого населення і подорожуючих, вносячи свій вклад в пожвавлення місцевої економіки.

Основні складові Зеленого шляху

1. Позначена головна вісь «backbone trail»
Головна вісь поєднує місця, привабливі з точки зору краєзнавства, природної, культурної та історичної спадщини. Вздовж маршруту передбачена наявність малої інфраструктури – місць для відпочинку, щитів з інформаційними таблицями єдиного взірця з графічними картами і логотипом маршруту. Велосипедні маршрути повинні проходити по дорогах з щільним покриттям і низькою інтенсивністю руху автотранспорту. Згідно західноєвропейських стандартів, вздовж такого зеленого маршруту повинні проходити спеціально прокладені велодоріжки, які ідуть паралельно до автотранспортної магістралі і рух по яких буде безпечним для велосипедистів.

2. Позначена мережа різноманітних тематичних стежок і локальних маршрутів
Локальні маршрути і стежки, що входять до головної нитки зеленого маршруту, це велосипедні і пішохідні стежки, кінні стежки, водні маршрути, лижні траси, доріжки для кінних поїздок на бричках і т.д. Вони носять еколого-пізнавальний характер, слугують для відпочинку, вивчення природної і культурної спадщини.

3. Турпродукт, що відповідає принципам сталого туризму
На зеленому маршруті пропонується спеціалізований турпродукт для індивідуалів і туристичних груп. Важливою складовою кожної пропозиції є друкована продукція – карти і путівники.

4. Партнерство в регіоні і координатор маршруту
Кожний зелений маршрут реалізується групою партнерів, яка складається із громадських організацій, місцевих органів самоуправління і фірм. Партнери підписують декларацію участі у проекті і обирають головного координатора маршруту і локальних координаторів (якщо зелений маршрут великої протяжності).

5. Місцеві ініціативи, метою яких є охорона природної і культурної спадщини
На зеленому маршруті виникають локальні ініціативи і громадські проекти, які здійснюються креативними і люблячими свою справу людьми: лідерами громадських організацій, діячами культури, художниками, народними ремісниками, дітьми і молоддю, вчителями, підприємствами і ін.

Етапи створення Зеленого шляху

I етап: «організація»
• Визначення ідеї маршруту (тематика, лейтмотив, географічне охоплення)
• Пошук партнерів із трьох секторів: громадського, соціального і господарського
• Оформлення і підпис декларації співробітництва, що охоплює розробку проекту
• Вибір координатора маршруту і локальних координаторів (для відтинків маршруту, якщо він великої протяжності)
• Вибір назви маршруту і розробка логотипу
• Підготовка концепції розвитку маршруту
• Обробка туристичного аудиту при консультативній допомозі партнерів (інвентаризація природних і культурних пам’яток, об’єктів художньої і пізнавальної цінності, туристичної бази, виробів народних промислів і громадських ініціатив).

II етап: «візуалізація»
• Розробка технічного проекту позначення маршруту,
• Підключення до партнерства місцевих органів самоуправління, у тому числі представників влади з міст, розміщених на маршруті
• Пошук фінансових ресурсів на позначення маршруту
• Позначення головної вісі маршруту і тематичних локальних маршрутів (позначення напрямів, а також розміщення інформації, з використанням логотипу зеленого маршруту).

III етап: «просування і поширення туристичного продукту»
• Опрацювати ідеї зі створення комерційних пропозицій/туристичного продукту на маршруті, з розподілом ринку на сегменти
• Пошук партнерів з туристичної галузі – створення турпродукту і пропозиція його на ринку
• Підготовка, видання і поширення інформаційно-рекламних матеріалів (карти, путівники, інформатори, веб-сайти) – на початковому етапі головне – карта маршруту і веб-сайт.

IV етап: «підтримка місцевих ініціатив»
• Забезпечення фінансування місцевих проектів, спрямованих на охорону природної і культурної спадщини – Зелений маршрут повинен бути насичений локальними ініціативами, що здійснюється місцевими товариствами (це є однією з його головних особливостей). Найбільш популярними місцевими ініціативами на зелених маршрутах є: культурні і художні свята, галереї і магазини, де продаються вироби народної творчості, майстер-класи ремісників і умільців, екомузеї, куточки природи в школах, центри екологічного навчання і т.п.

V етап: «створення інфраструктури на маршруті»
• Створення малої інфраструктури на маршруті – місць для відпочинку, інформаційних центрів, щитів і т.д.
• Підключення до ініціатив власників готельної і гастрономічної бази на маршруті
• Заклик представників туристичної галузі до отримання зелених сертифікатів і підвищення якості рівня обслуговування
• Цілеспрямований пошук фінансових можливостей для поетапного будівництва доріжок, що не перетинаються з автомобільним рухом, з яких буде складатись головна вісь маршруту. У першу чергу варто подбати про відтинки маршруту, які проходять через великі міста.

Обліковий запис в Грінвейс Україна
Введіть будь-ласка, свій логін та пароль для входу